چگونه سایز مناسب لباس نوزاد را انتخاب کنیم

نکات مهم خرید لباس با سایز مناسب برای نوزاد

خرید لباس برای بزرگسالان همواره کار بسیار راحتی است. چرا که ما سایز لباس مناسب خود را دانسته و با یک بار پرو کردن ساده، در مدت زمانی بسیار کوتاه می‌توانیم لباس دلخواه خود را با سایزی مناسب پیدا و خریداری کنیم. اما خرید لباس برای نوزادی که هنوز متولد نشده و یا تازه به دنیا آمده است پروسه‌ای بسیار سخت می‌باشد. در این بلاگ از الا همراه ما باشید تا برای پیدا کردن سایز مناسب لباس نوزاد عزیزتان شما را راهنمایی کنیم.

 

نکات حائز اهمیت حین خریداری لباس نوزاد

 

هنگامی که اقدام به خرید لوازم سیسمونی نوزاد می‌کنید، مهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین خرید شما لباس نوزاد خواهد بود. چرا که نوزادی که هنوز به دنیا نیامده سایز مشخصی ندارد و نوزادی هم که به تازگی متولد شده، مدام در حال رشد کردن و سایز گرفتن است. در ادامه این بخش نکات مهمی را برای انتخاب هرچه بهتر لباس مناسب نوزاد، به شما گوشزد خواهیم کرد.

 

یکی از ابتدایی ترین مواردی که در خرید لباس نوزاد باید به آن توجه کرد، زمان و فصل است. خود والدین نیز در فصول مختلف سال، به فراخور نیاز و جنس لباسشان سایز‎‌های متفاوتی می‌پوشند. برای مثال لباس های بهاره و تابستانی مقداری گشادتر بوده و در عوض لباس های پاییزه و زمستانی غالبا سایز‌های کوچکتری خواهند داشت.

 

 این مورد نیز برای نوزادان صدق می‌کند. یکی از بهترین راه‌های تشخیص سایز مناسب لباس نوزاد استفاده از جدول سایز لباس است. نکته مهم در ارتباط با استفاده از جدول سایز لباس نوزاد این است که باید بدانید هر برند لباس جدول سایزبندی مخصوص و قواره‌ی خاص خود را دارد، پس باید در هنگام انتخاب سایز لباس نوزاد خود به برند لباس نیز توجه کنید.

 

نکات حائز اهمیت حین خریداری لباس نوزاد

از موارد دیگری که حین خرید لباس نوزاد باید برایتان حائز اهمیت باشد، جثه نوزاد است. این مورد به این علت مهم است که درشتی یا نحیف بودن جثه نوزاد شما کاملا در سایز لباسی که به تن می‌کند تاثیر دارد. برای مثال برخی از نوزادان با جثه‌ای بزرگتر و استخوان بندی درشت‌تری نسبت به دیگران به دنیا می‌آیند. این نوزادان ممکن است که لازم باشد در ابتدای تولد خود لباس سایز 2 ماهگی به بعد را به تن کنند.

 

در نقطه مقابل ممکن است نوزادانی که در هنگام تولد لاغر‌اندام و نحیف‌تر هستند، تا ماه‌ها فقط لباس سایز صفر تا یک ماهگی را بپوشند. پس باید توجه داشت که در کنار استفاده از جدولی استاندارد برای انتخاب سایز لباس نوزاد، باید به جثه و استخوان بندی او نیز توجه کنید.

 

 

مقاله پیشنهادی : باید ها و نباید های بغل کردن نوزاد

سایزبندی لباس نوزاد بر حسب ماه

 

سایزبندی لباس نوزادان فرمت خاص خود را دارد که در ادامه‌ی این بخش آنها را معرفی میکنیم.

 

سایز دو صفر : این سایز لباس بیشتر برای نوزادانی مناسب از که زودتر از موعد مقرر به دنیا آمده‌اند. این نوزادان به سبب عدم رشد کامل و نارس بودن دارای جثه‌هایی نحیف بوده و غالبا وزنی بسیار کمتر از 3 کیلوگرم خواهند داشت.

سایزبندی لباس نوزاد بر حسب ماه

سایز صفر : این سایز لباس بیشتر برای نوزادانی مناسب است که به صورت طبیعی و در مدت زمانی نرمال به دنیا آمده اند. وزن این نوزادان نرمال بوده و این سایز لباس برای 3 ماهه‌ی اول زندگی آنها مناسب خواهد بود.

 

سایز یک : این سایز لباس به صورت استاندارد برای نوزادانی با سن 3 تا 6 ماهه مناسب خواهد بود.

 

سایز دو : این سایز را نوزادان 6 تا 9 ماه می‌توانند به تن کنند.

 

سایز سه : این سایز مناسب 9 ماهگی تا یکسالگی نوزاد می‌باشد.

 

سایز چهار : نوزادان 12 تا 18 ماهه

 

سایز پنج : نوزادان 18 تا 24 ماهه

 

سایز شش : نوزادان با سن 2 تا 3 سال

از کجا لباس سایز مناسب نوزاد و با کیفیت بخریم؟

 

پیش از هر چیز لازم می بینیم که چند مورد از نکات مهم خرید لباس نوزاد را با شما در میان بگذاریم که عبارتند از : 

 

باید به جنس لباس نوزاد توجه ویژه‌ای داشته باشید. توصیه می‌شود از لباس‌هایی با پارچه‌های نخی و پنبه‌ای استفاده کنید. در بلاگ "پارچه مناسب برای لباس نوزاد" درباره این موضوع کاملا صحبت کرده‌ایم.

 

سعی کنید تمام لباس‌های نوزاد را پیش از تولد تهیه نکنید چرا که به دلایلی که قبلا به آنها اشاره کرده‌ایم ممکن است سایز مناسب لباس نوزاد شما متفاوت از لباس‌هایی باشد که تا بدو تولد او تهیه کرده‌اید.

 

قبل از اینکه لباس نوزاد را بپوشانید، حتما آن را یک دور شسته و سپس آبکشی کنید تا با این کار از انتقال بیماری و بروز هرگونه حساسیت پوستی جلوگیری کنید.

 

در زمان تهیه شلوار برای نوزاد به این موضوع دقت داشته باشید که کش شلوار تنگ نباشد تا اینگونه از وارد شدن فشار مضاعف به شکم و معده نوزاد ممانعت کنید.

 

برای خرید سرهمی نوزاد به داشتن دکمه در قسمت تعویض پوشک دقت کنید. چرا که با داشتن دکمه در این بخش شما دیگر نیاز نیست برای عوض کردن پوشک نوزا، لباس را کامل از تن او خارج کنید.

 

از کجا لباس سایز مناسب نوزاد و با کیفیت بخریم؟
و اما به این سوال میرسیم که لباس با سایز و جمس مناسب از کجا تهیه کنیم؟ فروشگاه الا با داشتن طیف گسترده‌ای از انواع لباس‌های نوزادی تا بچه گانه به شما این اطمینان را می‌دهد که نوزاد دلبند شما همواره احساس راحتی و آرامش خواهد داشت. مجموعه الا با داشتن بیش از 10 نوع مدل پارچه‌ی مختلف که همه مناسب پوست حساس و لطیف نوزادان عزیز شماست، سلامت و بهداشت کودک شما را ضمانت می‌کند. برای مشاهده انواع مدلهای لباس نوزاد به صفحه پوشاک وب سایت الا مراجعه فرمایید.

مطلب های تصادفی