راهنمای خرید لباس پاییزی برای نوزادان

نوزاد من به چه لباس هایی برای پاییز احتیاج دارد؟

با توجه به این که بدن نوزادان کوچک و ضعیف است، سرما و گرمای هوا، تاثیر زیادی بر آنها گذاشته و باعث بروز برخی از بیماری‌های فصلی در آنها می‌شود. به همین جهت هیه لباس مناسب فصل برای نوزادان، از بروز مشکلات سلامتی برایشان جلوگیری می‌کند.

هنگام خرید لباس پاییزی برای نوزادان باید به چند نکته توجه کنید که درصورت بی توجهی به آنها، از خریدتان پشیمان خواهید شد. این نکات به شرح زیر اند:

·       ضخامت پارچه

·       راحتی

·       نرمی

·       میزان گرم بودن پارچه

لازم به ذکر است که باید لباس پاییزی نوزاد را از ابتدای فصل تهیه کنید و هرجایی که می‌روید یک لباس گرم برای نوزادتان به همراه داشته باشید. زیرا اوایل فصل پاییز هوا گرم بوده و ممکن است فراموش کنید که فصل سرد سال است و ممکن است هر لحظه هوا سرد شود. به این صورت با وزش اولین باد سرد پاییزی نوزاد شما سرماخورده و دچار بیماری فصلی می‌گردد.

 

نکات مهمی که لازم است درمورد لباس گرم یا پاییزی نوزادان بدانید

* از قدیم گفته‌اند که نوزادان از پا سرما می‌خورند. به همین جهت لازم است تا برای نوزادتان پاپوش گرم تهیه کنید تا پاهای او را از سرما حفظ کند. علاوه بر پا، لازم است تا سر و گردن نوزادتان را نیز از سرما حفظ کنید که این کار تنها با استفاده از کلاه، شالگردن و سرپوش میسر می‌شود، پس از خرید آنها غافل نشوید.

* برای کودکتان لباس‌هایی با رنگ‌های شاد تهیه کنید تا شادابی و نشاط او حفظ شود. همچنین کودک با دیدن لباس‌های رنگارنگ مشتاق پوشیدن آن لباس شود.

* برای حفظ گرمای بدن نوزادتان، از قنداق و پتوی پشمی و گرم استفاده کنید.

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش :‌ چگونه سایز مناسب لباس نوزاد را انتخاب کنیم؟

 

نوزاد به چه لباس‌هایی در فصل پاییز نیاز دارد؟

اگر شما نیز نمی‌دانید که در فصل پاییز چه لباس‌هایی برای نوزادتان تهیه کنید، با ما در ادامه همراه باشید تا با فهرستی از لباس‌های پاییزی مورد نیاز نوزادان آشنا شوید:

 

  لباس خواب نوزاد

لباس خواب برای نوزاد، در واقع همان لباس راحتی خانه است. به همین دلیل هنگام خرید لباس خواب باید علاوه بر گرم بودن، به نرمی و راحتی آن نیز توجه داشته باشد تا فرزند دلبندتان خوابی راحت داشته باشد. در صورت امکان، لباس خواب سرهمی پادار گزینه مناسب‌تری است، زیرا که پای نوزاد را نیز گرم نگه‌ می‌دارد.

مقاله پیشنهادی : بهترین پارچه برای لباس نوزاد.

سرهمی

لباس‌های سرهمی نوزاد معمولا از جنس فوتر یا پولار تهیه می‌شوند که گزینه مناسبی برای فصل پاییز و زمستان نوزادان هستند. سرهمی علاوه بر نرمی و لطافتی که دارد، کودک شما را گرم نگه داشته و در عین حال به او آزادی عمل می‌دهد و راحت می‌تواند به بازی و شیطنت خود برسد. اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید تنها یک لباس پاییزی برای نوزادتان تهیه کنید، یک سرهمی  کلاه‌دار بهترین گزینه برای شماست. زیرا که هم بدن، هم سر و هم پای نوزاد شما را گرم نگه می‌دارد و اگر منطقه شما خیلی در فصل پاییز سرد نمی‌شود، به لباس دیگری نیاز پیدا نخواهید کرد.

 

 دستکش

یک دستکش گرم و راحت، در عین نرمی و لطافت، دستان کوچک نوزادتان را از سرما حفظ خواهد کرد.

 

 پاپوش و جوراب

همانطور که پیش تر بیان کردیم، سرما از طریق پا به بدن نوزادان نفوذ کرده و باعث می‌شود سرما بخورند. به همین دلیل تهیه جوراب و پاپوش (یا چکمه‌های نوزادی) که مکمل هم هستند، برای گرم نگه داشتن پاهای کوچک نوزادتان ضروری است.

 

کلاه

سرپوش و هرگونه کلاه، برای روزهای سرد پاییزی به شدت ضروری است. از آنجایی که سر محل خروج گرما از بدن است، لازم است تا در فصول سرد سال، سر کودک خود را با کلاه یا سرپوش بپوشانید..

مقاله پیشنهادی: لباس نوزاد را با چی بشوریم؟

 پتو

انواع مختلفی از پتو در بازار وجود است که بسته به نیاز خود می‌توانید آنها را تهیه کنید؛

 

*   پتوهایی که قابلیت شستشو دارند، برای تمام فصول سال کاربردی هستند.

*   پتوهای پشمی مناسب فصول سرد سال همچون پاییز بوده و بهتر نوزاد شما را گرم نگه می‌دارند. در عین حال نیز نمی‌توان در روزهای گرم تابستان از آنها استفاده کرد.

*   پتوهای کلاه دار یا همان پتوهای پوشیدنی، گزینه دیگری است که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که مدل پتو مناسب کودکان و نوزادان بغلی است، به این صورت که راحتی آن برای نوزادان کوچک است که در بغل پدر و مادر می‌مانند. 

 

در انتهای این نوشته شما والدین عزیز را به مطالعه‌ی بلاگ " وسایل مورد نیاز سیسمونی نوزاد برای فصل پاییز" دعوت می‌کنیم!

 

مطلب های تصادفی