نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب نوزاد باید به آن توجه کنید

لوازم مورد نیاز سرویس خواب نوزاد کدامند؟

انتخاب سرویس خواب مناسب چه برای بزرگسالان و چه برای نوزادان و کودکان نکته‌ی بسیار حائز اهمیتی است چرا که همه ما بخش قابل توجهی از زندگی خود را در خواب به سر میبریم به همین دلیل داشتن یک سرویس خواب مناسب و ایده‌آل باعث میشود که این زمان در آسایش و راحتی سپری گردد. همانطور که در نوشته های پیشین نیز اشاره کردیم، نوزادان تا زمانی که بدن شان به چرخه‌ی طبیعی روز و شب ععات نکرده، معمولا چیزی نزدیک به 15 تا 17 ساعت در روز میخوابند. این امر، اهمیت خواب برای نوزادان را نشان می‌دهد. به همین دلیل بهتر است که با خرید سرویس خواب مناسب نوزاد، اوقات خوش و دلنشینی را برای او در خواب فراهم کنید. در این بلاگ از الا به شما 5 مورد از مهمترین نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب نوزاد باید به آنها توجه کنید را گوشزد خواهیم کرد پس تا انتها همراه ما باشید.

 

نکات مهم خرید سرویس خواب مناسب نوزاد

عوامل گوناگونی وجود دارند که شما والدین عزیز پیش از خریدن سرویس خواب نوزاد باید به آنها توجه کنید که عبارتند از:

 

سن و جنسیت

یکی از مهمترین موارد که باید پیش از خرید سرویس خواب نوزاد به آن توجه کرد، سن و جنسیت نوزاد است. با در نظر گرفتن این دو مورد است که شما والدین محترم این فرصت را خواهید یافت تا هر آنچه که به نظرتان مناسب اتاق کودک است تهیه کنید. در نظر داشته باشید که با توجه به جنسیت نوزاد است که بسیاری از انتخاب ها دستخوش تغییر می‌شود برای مثال ابعاد سرویس خواب، رنگ مبلمان و دکوراسیون اتاق، سبک و متریال ساخت سرویس و … . 

انتخاب هایی که برای خرید سرویس خواب دارید، وابستگی بسیاری نیز به سن کودک شما دارد. برای مثال اگر فرزند شما هنوز به سن راه رفتن نرسیده، بهتر است تا مبلمان و سرویس خواب او را با ارتفاع کمتر و ابعاد کوچکتری انتخاب کنید چرا که پس از گذشت مدتی، او می‌تواند برای شروع راه رفتن از وسایل درون اتاق خود برای حفظ کردن تعادل نیز کمک بگیرد.


سن و جنسیت

جنس و ایمنی سرویس خواب نوزاد را در نظر بگیرید

همانطوری که پیش تر در نوشته‌ی جلوگیری از سندروم مرگ ناگهانی نوزاد نیز گفته شد، بهتر است تا از خرید تشک و بالش های بسیار نرم برای نوزاد تازه به دنیا آمده جلوگیری کنید. چرا که استفاده از سرویس خواب نوزاد خیلی نرم سبب ممکن است باعث بسته شدن اتفاقی مسیر تنفس نوزاد شده و سلامتی او را به خطر اندازد. به همین دلیل اکیدا توصیه میکنم که بلاگ سندروم مرگ ناگهانی نوزاد چیست را حتما مطالعه کنید.

بهتر است برای نوزاد و کودک دلبند خود، سرویس خوابی که دارای لبه های بیرونی گرد است تهیه کنید. این نکته در عین ساده به نظر آمدن، بسیار مهم و ضروری است چرا که اگر سرویس خواب کودک دارای لبه های تیز باشد، ممکن است باعث ایجاد آسیب به سر کودک پس از افتادن در اتاق شود. همانطور که میدانیم، کودکان تا مدت زیادی پس از به دنیا آمدن، در حفظ تعادل و راه رفتن بدون ایراد مشکل خواهند داشت و شما والدین محترم نیز نمی توانید 24 ساعت شبانه روز مراقب فرزند خود و تمام حرکات او باشید. به همین دلیل بهتر است که با خرید سرویس خوابی با لبه های گرد، از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنید. 


جنس و ایمنی سرویس خواب نوزاد را در نظر بگیرید

کمد نقش مهمی در سرویس خواب نوزاد دارد

کمد اتاق نوزادان و کودکان تنها برای نگهداری لباس‌های شان استفاده نمی‌شود بلکه کمد باید فضای کافی و مناسب برای نگهداری اسباب بازی های کودک شما را نیز دارا باشد. علیرغم اینکه والدین همواره دوست دارند که اتاق فرزندشان پاکیزه و خلوت باشید، اما کودکان و نوزادان همواره مایلند تا اسباب بازی های مورد علاقه‌شان را جلوی دست داشته باشند. به این موضوع که زندگی کودکان با ما بسیار متفاوت تر و پر جنب و جوش تر است همواره دقت کنید و به جای استفاده از سرویس خوابی که به نظر خودتان مناسب است، سرویسی تهیه کنید که با داشتن فضای کافی و همینطور رنگهای گرم و زیبا برای کودک شما جذابیت دارد. در همین راستا برای تهیه کردن لوازم اتاق کودک به شما توصیه میکنیم که بلاگ راهنمای لوازم ضروری اتاق کودک را حتما مطالعه کنید.

کمد نقش مهمی در سرویس خواب نوزاد دارد

استفاده از تخت های دوطبقه

تخت های دو طبقه برای آن دسته از خانواده‌هایی که دارای 2 فرزند هستند اما جای فضای کافی برای هرکدام از آنها ندارند بسیار مناسب اند. معمولا کودکانی که اتاق خواب مشترک دارند، بر سر هر چیزی از لوازم گرفته تا جای خواب، جر و بحث خواهند کرد. استفاده از تخت های دو طبقه ای که ارتفاع بسیار بلندی نداشته و میله های حفاظتی آن کاملا ایمن است در سرویس خواب کودک، بخش زیادی از این درگیری را کاهش خواهد داد. امروزه سبک های مختلفی از تخت خواب نوزاد و کودک نیز در بازار وجود دارند که مناسب اتاق خواب های کوچک و با فضای کم هستند. برای مثال شما میتوانید تخت خواب هایی تهیه کنید که به عنوان میز کامپیوتر و میز تحریر نیز استفاده می‌شوند. یا حتی برخی از کمد های دیوار قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب را نیز دارا هستند.

استفاده از تخت های دوطبقه

کشو و قفسه 

با اینکه درباره کمد دیواری و فضای ذخیره‌سازی آن صحبت کردیم اما نباید از کاربردی بودن کشو و قفسه های سرویس خواب به راحتی گذشت. تا جایی که میتوانید، برای سرویس خواب نوزاد خود، تخت هایی تهیه کنید که دارای کشو و قفسه برای قرار دادن اشیاء مختلفی هستند. به این نکته توجه کنید که نوزاد و کودک دلبند شما در آینده بزرگ خواهد شد و طبیعتا نیاز های او نیز تغییر خواهد کرد. برای مثال وقتی که فرزند شما به سن مدرسه برسد، نیاز دارد تا کتاب‌ها و لوازم التحریر خود را م دست و در نزدیکی خود قرار دهد. به همین دلیل داشتن یک سری فضای ذخیره‌سازی دم دستی و مناسب برای کودک بسیار حائز اهمیت می‌باشد و شما والدین محترم باید پیش از خرید سرویس خواب به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در انتها به شما توصیه میکنیم برای مشاهده قیمت و خرید بهترین و با کیفیت ترین سرویس خواب، به صفحه ست تخت نوزاد در وب سایت الا مراجعه فرمایید.

کشو و قفسه

سخن پایانی

در این بلاگ از الا سعی بر آن داشتیم تا شما والدین عزیز را با اهمیت خرید یک سرویس خواب نوزاد مناسب آشنا کنیم. تهیه کردن سرویس و مبلمان اتاق خواب نوزاد و کودک، نکات بسیار مهمی دارد که در این نوشته، تعدادی از آنها را به شما یادآور شدیم بنابراین پیش از خرید سرویس خواب نوزاد، به این نکات توجه داشته باشید.

 

مطلب های تصادفی