سرویس خواب نوزاد شامل چه اقلامی است

سرویس خواب کامل برای نوزاد باید شامل چه چیزهایی باشد؟

از آنجایی که نوزادان حدود 16 الی 18 ساعت از روز را در خواب به سر می‌برند، می‌توان سرویس خواب نوزاد از مهم ترین اقلامی است که باید در لیست خرید برای سیسمونی در نظر گرفت. به همین دلیل لازم است تا هنگام خرید سرویس خواب برای نوزاد خود احتیاط کرده و وسواس به خرج دهید. هنگام خرید سرویس خواب برای نوزاد خود، علاوه بر کیفیت و مرغوبیت آن، لازم است تا به اجزای آن و کاربرد آنها نیز توجه داشته باشید. اگر شما نیز مثل سایر تازه والدین ها، دغدغه خرید سیسمونی و اقلام مورد نیاز برای نوزاد خود را دارید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با اقلام مورد نیاز در سرویس خواب نوزاد آشنا شوید. 

 

اصلی ترین وسیله در سرویس خواب نوزاد، گهواره یا تخت خواب است.

در صورتی که می‌خواهید به جای تخت خواب برای نوزاد خود گهواره تهیه کنید، لازم است تا به پایه های آن توجه کنید. پایه های گهواره باید محکم و بدون هیچ ایرادی باشند تا خطری نوزاد را تهدید نکند. همچنین به عنوان گزینه، می‌توانید به تخت دو منظوره توجه داشته باشید. این مدل تخت های دو منظوره، چره داشته و به شما این امکان را می‌دهد که از آن هم به عنوان تخت کنار مادر و هم به عنوان گهواره استفاده کنید. 

 

در صورتی که بودجه شما برای سال های آینده محدود است و می‌خواهید کودک شما مدت طولانی تری از تخت استفاده کند، سرویس خواب پازلی و جدا شونده برای شما مناسب است. تخت خواب پازلی به این صورت است که در زمان نوزادی کودک طول کمتری داشته و حفاظ نیز دارد. با افزایش سن کودک حفاظ برداشته شده و با باز کردن قسمت هایی از تخت، می‌توانید آن را به تخت نوجوان تبدیل کنید.

 نکته دیگری که لازم است هنگام خرید تخت خواب یا گهواره در نظر داشته باشید، راحتی آن است. زیرا گهواره یا تخت خواب، نقش پررنگی در کیفیت خواب نوزاد و کودک ایفا می‌کند. 

 

به نظر شما بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد چه موقعی است؟ پیش از تولد یا پس از تولد. پاسخ به همین سوال ساده می‌تواند کمک بسزایی در خرید یک سیسمونی مناسب به شما والدین محترم بکند. به همین دلیل بلاگ " بهترین زمان خرید سیسمونی " را به شما معرفی و پیشنهاد می‌کنیم.

 

کاربردی ترین جزء سرویس خواب نوزاد، کمد است.

در صورتی که اتاق کودک شما کمد دیواری ندارد، نیاز دارید تا برای او کمد تهیه کنید تا علاوه بر لباس های کودکتان، اسباب بازی های او را نیز درون آن قرار دهید. هنگام تهیه کمد لازم است تا متراژ اتاق کودک خود را در نظر داشته باشید و متناسب با فضایی که دارید، کمدی با ابعاد مناسب انتخاب کنید. همچنین مقدار لوازمی که برای نوزادتان تهیه کرده اید نیز در انتخاب ابعاد کمد تاثیر گذار است. به صورت کلی کمد برای سیسمونی نوزاد، از آن اقلامی است که باید حتما در لیست خرید شما جای داشته باشد. 

کمد برای شما فضای کافی برای قرار دادن لباس ها و وسایل نوزادتان فراهم می‌کند. نکته دیگری که هنگام خرید کمد باید به آن دقت کنید، استحکام آن برای دوام بیشتر و سبک نبودن جنس چوب آن است. به دلیل که در سنین بالاتر ممکن است کودک شما شیطنت کرده و در صورتی که کمد سبک باشد، ممکن است روی کودک سقوط کند که خطر آفرین است.

 

شلف و ویترین

در صورتی که عروسک، ماشین یا لوازم تزئینی برای کودک خود تهیه کرده اید، ویترین یا شلف دیواری برای شما کاربردی است و می‌توانید این اقلام تزئینی را درون آن قرار دهید. شلف در واقع نوعی طبقه دیواری است که برخی اوقات برای هماهنگی با لوازم دیگر در سرویس تخت نوزاد قرار می‌گیرد. می‌توانید روی شلف لوازم دکوری سبک بچینید. همچنین در آینده که کودک شما کمی بزرگتر شد، می‌تواند روی آن کتاب های خود را قرار دهد و به این صورت دیگر نیازی به تهیه کتابخانه نخواهید داشت. با استفاده از ویترین و شلف می‌توانید اتاق کودک خود را به زیبایی و با سلیقه خود دکوراسیون کنید.

 

خرید سیسمونی یکی از مهمترین کارهایی است که پیش و پس از به دنیا آمدن فرزند عزیزتان باید انجام بدهید. این کار شاید در نگاه اول آنچنان سخت نباشید اما نکات بسیار مهمی دارد که در صورت عدم آگاهی از آنها ممکن است حجم زیادی از پولی که برای این کار کنار گذاشته بودید را از دست بدهید. به همین دلیل اکیدا توصیه می‌کنیم بلاگ " چیزهایی که درباره خرید سیسمونی نمی‌دانید " را حتما مطالعه کنید.

 

تشک، بالشت و پتو

اقلام ضروری دیگری که لازم است هنگام خرید سرویس خواب نوزاد تهیه کنید، بالشت، پتو و تشک مناسب برای نوزاد است. از آنجایی که ممکن است در هفته چندین بار رو بالشتی و پتوی نوزاد خود را بشویید، باید به جنس این اقلام توجه ویژه داشته باشید که مرغوب باشد و با شستشوی زیاد کیفیت و رنگ خود را از دست ندهند.

 همچنین این اقلام باید نرک باشند، به همین جهت توصیه ما به شما، تهیه الیاف طبیعی برای این اقلام است. زیرا هم نرم است، هم هوا به راحتی از آن عبور می‌کند و در نهایت حتی اگر نوزاد شما آلرژی یا حساسیتی داشته باشد به پوست او آسیبی نمی‌رساند. 

هنگام تهیه بالشت و تشک نیز باید به ابعاد آن توجه داشته باشید تا برای کودک شما مناسب باشند. تشک نوزاد باید کاملا اندازه تخت او باشد و به اصطلاح فیت باشد تا نوزاد شما درون آن احساس آرامش داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، ارتفاع بالشت است. زیرا ارتفاع زیاد بالشت برای نوزاد، ممکن است باعث ناراحتی و آسیب به گردن او شود. 

 

اگر خداوند به شما سعادت دوقلو دار شدن را داده است و نمی‌دانید برای تهیه سیسمونی مناسب آنها چه باید بکنید، حتما بلاگ " خرید سیسمونی دوقلوها " را مطالعه فرمایید.

 

میز دراور

در نگهداری درست و منظم لباس های نوزادتان، میز دراور بسیار کمک کننده است. میز دراور نوزاد حاوی 2 یا 4 کشو است که درون آن می‌توانید حوله، لباس و پوشک نوزاد خود را قرار دهید. می‌توانید این وسیله را به صورت ست با سرویس خواب یا به صورتی تکی و جدا از باقی لوازم تهیه کنید.

نکته لازم به ذکر این است که دراور مثل کمد است و درصورتی که اتاق کودک شما کمد دیواری داشته باشد، به احتمال زیاد کشو نیز دارد، در نتیجه نیازی به میز دراور نخواهید داشت. مگر این که لوازم کودک شما خیلی زیاد باشد.

 

در این نوشته به سراغ لوازمی رفتیم که وجود آنها در سیسمونی نوزاد اهمیت زیادی دارد اما در انتها می‌خواهیم به شما پیشنهاد کنیم تا بلاگ " وسایل غیرضروری سیسمونی نوزاد " را نیز مورد مطالعه قرار دهید تا اینگونه با لوازمی که تقریبا اصلا به آنها احتیاج ندارید آشنا شده و به سراغشان نروید.

 

مطلب های تصادفی