وسایل اضافی و غیر ضروری برای سیسمونی نوزاد

چه چیزهایی را برای سیسمونی نوزاد احتیاج نداریم؟

خرید سیسمونی یکی از کار های ضروری و مهم است که لازم است آن را با حوصله و بدون استرس به پایان برسانید. اگر هنگامی که در تلاش برای تهیه سیسمونی برای نوزاد دلبندتان هستید، متوجه قیمت های زیاد لوازم و کم بودن بودجه خود شده اید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با لوازمی که خرید آن برای سیسمونی چندان هم ضروری نیست آشنا شوید. لوازمی که در ادامه ذکر می‌کنیم در واقع اقلامی هستند که به راحتی شما هنگام نگهداری از نوزاد کمک می‌کنند ولی ضروری نیستند.

لوازم مخصوص تعویض پوشک

·       میز مخصوص تعویض پوشک: وجود یک میز که دارای ریل ایمنی و فضای مخصوص برای قرار دادن پوشک و لباس نوزاد است، عالی است. اما هنگامی که با کمبود بودجه مواجه هستیم، تشکچه مخصوص تعویض پوشک هم نیاز ما را برطرف می‌کند.

·       سطل در دار مخصوص پوشک: این سطل ها مناسب دور انداختن پوشک کثیف نوزاد است که تا زمان بیرون بردن زباله به بیرون از خانه، فضای خانه بو نگیرد. اما استفاده از پلاستیک برای دور انداختن پوشک کثیف و گره زدن آن، باعث می‌شود مادامی که پوشک در سطل زباله اصلی خانه شما قرار دارد بو ندهد.

لوازم آرامش بخش

·       تاب یا گهواره برقی نوزاد: برخی از گهواره های مخصوص نوزاد با باتری کار کرده و با استفاده از چند دکمه به سمت جلو و عقب حرکت می‌کنند. این گهواره ها کمک کننده بسیار خوبی برای والدین است، زیرا با آرامش دادن به بدخلق ترین نوزادان به والدین اجازه انجام کار های دیگر را می‌دهد.

·       صندلی های مخصوص نوزاد:  این مدل صندلی ها به دلیل زاویه 45 درجه ای که دارند به کودک اجازه دیدن اطراف را می‌دهند. همچنین با تکان دادن آن ها یک حرکت نوسانی آرام ایجاد می‌شود که کودک را آرام می‌کند.

لوازم مخصوص خواب

·       جعبه موسیقی: شنیدن موسیقی برای کودک در هر سنی آرامش بخش است. استفاده از این وسیله هنگامی که کودک را در رختخواب قرار می‌دهید، به بهتر خوابیدن و ایجاد عادات درست خواب در کودک کمک می‌کند.

روش های متفاوت درمان کم خوابی نوزاد را می‌دانید؟ این بلاگ را از دست ندهید.

·       جعبه تولید صوت: این وسیله نه تنها برای کودک، بلکه برای افراد بزرگسال نیز کمک کننده است. این جعبه با تولید صدای آب دریا یا باران به نوزاد آرامش می‌دهد و گریه کودک را آرام می‌کند. راه حل کم هزینه تر این شیوه آرام کردن کودک، دانلود صدای طبیعت و پخش کردن آن با گوشی است.

·       آویز بالای تخت نوزاد: این آویز ها که بالای سر نوزاد روی تخت قرار می‌گیرند، ساعت ها نوزاد را سرگرم و شگفت زده می‌کنند.

·       مانیتور های مخصوص نوزاد: این مانیتور ها به شما کمک می‌کنند هنگامی که در اتاق کنار نوزادتان نیستید، او را زیر نظر داشته باشید. این وسیله بیشتر مناسب کسانی است که خانه بزرگ دارند و اتاق کودک به نسبت از اتاق والدین دور است. اکثر این مانیتور ها وضوح تصویر خوبی ندارند، به همین دلیل با صرف هزینه کمتر می‌توانید یک حسگر صوتی تهیه کنید که صدای گریه نوزاد به خوبی شنیده شود.

·       چراغ شب: این چراغ ها به نسبت قیمت کمی که دارند، به شدت کاربردی اند. این چراغ به مادر کمک می‌کند بدون نیاز به روشن کردن چراغ اصلی اتاق که معمولا منجر به بیدار شدن نوزاد می‌شود، در طول شب به راحتی به نوزاد شیر بدهد و پوشک او را عوض کند.

·       دماسنج اتاق کودک: افراد خیلی کمی به این دماسنج توجه می‌کنند و خرید آن در عمل فایده ای ندارد.

لوازم مخصوص حمام

·       حوله مخملی کلاه دار: از نظر مادران، این نوع حوله بهترین راه گرم نگه داشتن و خشک کردن نوزاد پس از استحمام او است.

آیا نوزادان می‌‌توانند از حوله های معمولی استفاده کنند؟ این بلاگ را به شما توصیه میکنیم.

لوازم مخصوص مادران

·       شیر دوش برقی یا دستی: این وسیله برای مادران شاغل یا مادرانی که نمی‌توانند همواره کنار نوزادشان باشند، به شدت کاربردی است. به کمک این وسیله می‌توانید بدون نگرانی از تغذیه نوزاد، با دوشیدن شیر و ذخیره کردن آن در ظرف مخصوص، 2 الی 3ساعت از خانه دور باشید و وظیفه تغذیه کودک را به شخص دیگری بسپارید.

·       شنل شیردهی: از آن جایی که این شنل ها را معمولا از جنس پلاستیک می‌سازند، باعث تعریق و ایجاد گرمای زیاد در بدن مادر و نوزاد می‌شود.

 

لوازم غیر ضروری دیگر

·       مبل کودک: کودک در 1 الی 2 سال ابتدای زندگی خود، به مبل احتیاج پیدا نخواهد کرد و خرید آن در ابتدای تولد، ضروری نیست.

·       لباس اضافی: از آن جایی که نوزاد به سرعت رشد می‌کند و لباس هایش به زودی اندازه اش نمی‌شود، خرید لباس زیاد و یا گران قیمت هزینه اضافه است. در خرید لباس برای نوزاد تنها در نظر داشته باشید که هم کودک در لباس راحت باشد و هم پوشاندن آن ها به نوزاد راحت باشد.

·       کفش: تا هنگامی که کودک راه رفتن را نیاموخته، خرید کفش ضروری نیست و تنها جنبه تزئینی و زیبایی دارد.

بهترین زمان خرید سیسمونی نوزاد چه موقعی است؟ پاسخ این سوال را در این بلاگ به شما خواهیم داد.

·       روروئک: از آن جایی که تحقیقات نشان داده این وسیله رشد حرکتی کودک را به تاخیر می‌اندازد، استفاده از آن اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین با دسترسی دادن به نوزاد برای مناطق و وسایل خطرناک، احتمال حوادث سقوط، برق گرفتگی و سوختگی را بیشتر می‌کند.

·       اسباب بازی: از آنجایی ک نوزاد تا 3 ماهگی توجه چندانی به اسباب بازی نشان نمی‌دهد و پس از آن نیز نسبت به لوازم خانه کنجکاوی دارد، خرید اسباب بازی چندان ضروری نیست. کارشناسان آموزش اعلام کرده اند که وقت صرف کردن با نوزاد و آواز خواندن یا رقصیدن با نوزاد، از هر نوع اسباب بازی ارزشمند تر است.

·       غذا ساز کودک: به جای تهیه این وسیله، می‌توانید از گوشت کوب برقی یا مخلوط کن استفاده کنید.

·       انواع قابلمه ای لعابی یا تفلون: به دلیل مضر بودن برای کودک، به هیچ عنوان خریداری نکنید.

·       استریلایزر: این وسیله با حرارت بالا شیشه شیر یا وسایل دیگر نوزاد را استریل می‌کند. به علاوه تنها می‌توان وسایلی با مارک مشابه با استریلایزر را با این دستگاه استریل کرد. بنابراین استریل کردن لوازم کودک با آب جوش منطقی تر است.

·       پودر بچه: به دلیل استنشاق ذرات ان توسط کودک، استفاده از آن توصیه نمی‌شود. به جای پودر بچه، از کرم های سوختگی نظیر سودوکرم یا موستلا استفاده کنید.

در انتها به شما توصیه میکنیم که بلاگ چیزهایی که درباره خرید سیسمونی نمیدانید را مطالعه کنید.

 

مطلب های تصادفی