راهنمای بستن ساک لوازم بیمارستان نوزاد

مهمترین موارد در ساک لوازیم بیمارستان نوزاد کدام اند؟

یکی از مهمترین روزهای زندگی هر مادری، بعد از تقریبا 36 هفته بارداری، روز زایمان و به دنیا آمدن نوزاد دلبندش است. هرچه که رفته رفته به روز زایمان نزدیک تر می‌شویم، هیجان و استرس والدین برای مهیا بودن همه چیز بیشتر و بیشتر می‌شود. پس از زایمان لازم است که شما والدین عزیز باید اقداماتی را انجام دهید که یکی از مهمترین آنها بستن ساک لوازم بیمارستان نوزاد است. شما باید در روز زایمان  و به دنیا آمدن کودک عزیزتان، آمادگی کامل داشته باشید و تمام لوازمی که ممکن است به آنها احتیاج پیدا کنید را به همراه خود بیاورید. در این بلاگ از الا به شما مهمترین نکات در ارتباط با جمع کردن ساک لوازم بیمارستان نوزاد را گوشزد خواهیم کرد.

 

راهنمای بستن ساک بیمارستان نوزاد

شاید در ابتدای امر بستن ساک لوازم بیمارستان نوزاد کاری ساده و پیش پا افتاده باشد که می‌توانید آن را نادیده گرفته یا در روز آخر انجامش دهید ولی در اصل باید این نکته را بدانید که این کار یعنی جمع کردن ساک بیمارستان نوزاد نیاز به زمان، دقت و توجه بسیار زیادی است.

 

برای راحتی کار شما والدین عزیز و جلوگیری از فراموش کردن لوازم حین بستن ساک بیمارستان نوزاد، ما در ادامه‌ی این نوسته لیستی از مهمترین و ضروری ترین اقلام را به شما معرفی خواهیم کرد. اما پیش از اینکه به سراغ لوازم ضروری بیمارستان نوزاد برویم، باید به این نکته نیز توجه کنید که علاوه بر نوزاد، لازم است که مادر نیز یک ساک لوازم ضروری مجزا و مختص به خود داشته باشد تا نیاز های احتمالی او را در روز زایمان پاسخ بدهد.

 

مهمترین اقلام مورد نیاز در ساک لوازم نوزاد عبارتند از : 

 

لباس نوزاد

همواره به یاد داشته باشید که بهتر است حداقل دو دست لباس نخی مناسب با نوزاد خود به همراه داشته باشید. این دو دست لباس شامل، سرهمی، کلاه، دستکش، کفش و پاپوش و شلوار است. این لباس ها را باید در بیمارستان به تن نوزاد خود کنید و برای خارج کردن او از بیمارستان نیز باید لباسی مناسب با شرایط آب و هوایی و فصل داشته باشید.

لباس نوزاد

برای تهیه بهترین و مرغوب ترین لباس های ارگانیک مناسب نوزاد به صفحه پوشاک در وب سایت الا مراجعه کنید.

 

پوشک

یکی دیگر از لوازم ضروری بیمارستان نوزاد، پوشک است. مطمئن شوید که پوشکی با کیفیت مناسب برای نوزاد خود تهیه کرده و تعدادی از آن را پیش از زایمان همراه خود دارید. پس از به دنیا آمدن نوزاد شما به کوچکترین سایز پوشک یعنی سایز یک احتیاج پیدا خواهید کرد. همراه داشتن یک زیرانداز تعویض هم می تواند گزینه‌ی خوبی باشد چرا که با داشتن زیرانداز تعویض پوشک نوزاد، کار شما برای عوض کردن پوشک بسیار راحت تر و بهداشتی تر نیز خواهد بود.

پوشک

حوله نوزاد

زمانی که نوزاد شما به دنیا می‌آید، پرستار او را در یک ملحفه تمیز پیچیده و برای شستشو به همراه خود خواهد برد. به همین دلیل بهتر است که یک حوله‌ی نرم و تمیز مناسب نوزاد خود در ساک لوازم بیمارستان نوزاد به همراه داشته باشید. حوله نوزاد می‌تواند از جنس های متعدد و گوناگونی همچون پشم، پنبه، نخ و الیاف ارگانیک باشد. ما توصیه میکنیم که در ابتدا از حوله های ارگانیک استفاده کنید چرا که این حوله ها از الیاف کاملا طبیعی بافته شده و صد در صد ضد آلرژی و حساسیت خواهند بود به همین دلیل با این کار شما احتمال بروز حساسیت را در نوزاد دلبند خود به صفر خواهید رساند. برای مشاهده مدل های مختلف حوله ارگانیک به همراه قیمت به صفحه حوله و خشک کن در وب سایت الا مراجعه فرمایید.

حوله نوزاد

پتو نوزاد

نوزاد عزیز شما، مدت زمان بسیار طولانی را در رحم مادر خود گذرانده و به شرایط دمای بدن مادر عادت کرده است، پس از زایمان و خروج نوزاد از رحم، دمای اتاق بیمارستان طبیعتا با دمای بدن مادر اختلاف بسیاری خواهد داشت برای همین بهتر است که تا زمانی که نوزاد به شرایط آب و هوایی عادت نکرده و هنوز سیستم ایمنی تکامل یافته‌ای ندارد، از او در برابر سرما محافظت کنید. شما برای این کار صرفا لازم است که یک یا دو پتو نوزاد سبک و تمیز با ابعاد مناسب را در ساک لوازم بیمارستان نوزاد خود قرار داده و همراه داشته باشید. 

پتو نوزاد

 

قنداق فرنگی نوزاد

شاید اگر برای اولین بار صاحب فرزند می‌شوید، بغل کردن او در ابتدا کمی برای شما سخت و دلهره‌آور باشد. برای همین به شما توصیه می‌کنیم که یک قنداق مناسب همراه خود داشته باشید. قنداق به شما این اجازه را خواهد داد که علاوه بر راحت تر در آغوش گرفتن نوزاد و انتقال حس امنیت و آرامش به او، دمای بدن او را نیز تنظیم کرده و از نفوذ سرما به بدن او جلوگیری کنید. در نوشته های پیشین بسیار در ارتباط با مزایای قنداق کردن نوزاد صحبت کرده ایم. قنداق کردن در اصل پیچیدن بدن نوزاد در یک پارچه سبک و یا یک پتو مناسب است که انجام همین کار ساده سبب می‌شود که علاوه بر تداعی شدن حس حضور مجدد در رحم نوزاد و آرامش گرفتن او، خطر و احتمال بروز سندروم مرگ ناگهانی نوزاد نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. در همین راستا شما عزیزان می‌توانید برای مشاهده قیمت و انواع قنداق های نوزاد، به صفحه قنداق نوزاد در وب سایت الا بروید.

قنداق فرنگی نوزاد

شیر خشک

این احتمال بسیار وجود دارد که پس از تولد، نوزاد از خوردن شیر مادر امتناع کند به همین دلیل بهتر است که برای حفظ جوانب احتیاط، یک قوطی شیرخشک و یک شیشه شیر همراه خود داشته باشید. در بلاگ های پیشین بسیار در ارتباط با خواص و فواید شیردهی مادر به نوزاد صحبت کرده ایم و این مورد بر کسی پوشیده نیست که بهترین تغذیه برای نوزاد تا سنین دو سالگی بدون شک شیر مادر خواهد بود. اما همانطور که گفته شد ممکن است در روزهای ابتدایی تولد نوزاد شیر مادر خود را نخورده و یا حتی مادر به علت ضعف جسمانی شیر کمی داشته باشد به همین دلیل همراه داشتن شیرخشک در ساک لوازم بیمارستان نوزاد یک امر ضروری است.

شیر خشک

 

شیشه شیر: گاهی اوقات ممکن است نوزاد شما به هر دلیل از شما دور باشد. در این شرایط دوشیدن شیر خود و استفاده از شیشه شیر به شما کمک می‌کند.

 

دستمال مرطوب: لازم است در روز های ابتدایی زندگی نوزاد خود، او را با دستمال مرطوب تمیز کنید و تا حد امکان از شستشو مستقیم خودداری کنید.

 

لوسیون و لوازم شستشو: به این دلیل که نوزاد برای اولین بار در بیمارستان حمام می‌شود، لازم است این لوازم را همراه داشته باشید.

 

ناخن گیر و شانه نوزاد: شانه به آراستگی نوزاد کمک کرده و ناخن گیر هم به این دلیل اهمیت دارد که برخی از نوزادان با ناخن های بلند به دنیا آمده و برای جلوگیری از زخمی شدن باید ناخن آنها گرفته شود.

 

وازلین کودک برای جلوگیری از خشکی  نرمی پوست نوزاد: استفاده از وازلین در ناحیه باسن و پای نوزاد پس از تعویض پوشک، از قرمزی و التهاب جلوگیری می‌کند. پس از استعمال وازلین، مقدار اضافی آن را با دستمال مرطوب بگیرید.

 

لیست وسایل بیمارستان مادر برای زایمان

خودتان را به عنوان مادر فراموش نکنید!

لباس راحتی: درست است که بیمارستان به شما لباس راحتی می‌دهد، اما برای راحتی بیشتر دو دست لباس راحت همراه خود ببرید. لباس شما باید از جلو باز شود تا هنگام شیر دادن به نوزاد خود راحت باشید.

 

لباس زیر و نوار بهداشتی را از یاد نبرید.

 

به یک جفت دمپایی برای قدم زدن و استفاده از سرویس بهداشتی در بیمارستان نیاز پیدا خواهید کرد.

 

جوراب و شال بلند و گرم: به دلیل این که بعد از زایمان فشار شما پایین می‌آید، احساس سرما و لرز خواهید کرد. در این هنگام جوراب گرم و شال گردن به شما کمک خواهند کرد.

 

لوازم مخصوص شیردهی: از جمله پد مخصوص شیردهی، سوتین شیردهی و کرم مخصوص زخم پستان.

 

تلفن همراه، شارژر و پاور بانک را از یاد نبرید.

 

شکلات، آجیل و مواد قندی دیگر را به همراه ببرید: به دلیل این که پس از زایمان ممکن است دچار ضعف شوید، این موارد به شما کمک خواهد کرد تا زودتر قوای خود را باز یابید.

 

فرم ها و نامه های رزر بیمارستان را از قبل در ساک خود قرار دهید تا آن روز احتمال جا گذاشتن مدارک و فراموشی به حداقل برسد.

 

سخن پایانی

در این بلاگ سعی بر آن داشتیم تا شما والدین عزیز را با مهمترین و ضروری‌ترین موارد از ساک لوازم بیمارستان نوزاد آشنا کنیم. همانطور که مطالعه کردید نوزاد پس از تولد، نیازهای گوناگونی خواهد داشت که شما عزیزان بهتر است با جمع کردن یک ساک لوازم ضروری بیمارستان نوزاد، تا جای ممکن برای تمامی آنها آمادگی داشته باشید. از دیگر مواردی که شایان ذکر است، لزوم همراه داشتن یک سری از مدارک در روز زایمان است که این موارد عبارتند از: شناسنامه و کارت ملی، برگه‌های پذیرش بیمارستان، کارت بارداری و دفترچه بیمه، سونوگرافی ها و نتایج آزمایشات انجام شده.

 

مطلب های تصادفی