راهکار هایی برای مراقبت از پوست کودک در تابستان

برای محافظت هرچه بیشتر از پوست کودک در تابستان چه کنیم؟

هر فصلی در سال باعث ایجاد مشکلات پوستی در برخی افراد می‌شود. فصل تابستان هم از این قاعده کلی مستثنا نیست و با آمدنش، مشکلات پوستی ای نظیر آفتاب سوختگی و عرق سوز شدن را به همراه می‌آورد. حال این مشکلات در کودکان، با توجه به حساسیت و لطافت پوستشان نمود بیشتری پیدا می‌کند. از آن جایی که توجه و مراقبت از پوست کودک بر عهده والدین می‌باشد، در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی کاربردی در این مورد ارائه کنیم.

دلایل اصلی مشکلات پوستی کودکان در تابستان، عرق کردن بیش از حد، خشکی پوست و اشعه های خورشید می‌باشند که باید آن‌ها را محدود کرد یا به طور کل از بین برد تا کودکمان در این فصل زیبا از مشکلات پوستی رنج نبرد. در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که به شما در محافظت از پوست کودکتان یاری می‌رساند.

 

چند نکته مهم درباره مراقبت از پوست کودک در  فصل تابستان

 

  1. استفاده از ضدآفتاب: اگر فرزندتان به بازی و تفریح در فضای باز علاقه‌مند است، حتما باید در نظر داشته باشید که هر یک ساعت و نیم الی دو ساعت باید ضد آفتابش را تمدید کنید. همچنین برای شنا کردن فرزندتان در دریا و استخر‌های روباز لازم است از ضدآفتاب های ضدآب استفاده کنید. اگر کودکان 5-6 سال دارد می‌توانید به او نحوه استفاده از ضدآفتاب را یاد بدهید تا خودش هنگام بازی این کار را انجام بدهد.

استفاده از ضد آفتاب

  1. استفاده از لباس‌های پوشیده: از اشتباهات رایج والدین در فصل تابستان، پوشاندن لباس های باز به کودکشان است. لباس آستین کوتاه و یا شلوارک و دامن، باعث قرار گرفتن قسمت وسیع‌تری از پوست کودک در برابر آفتاب می‌شود. این لباس‌ ها علاوه بر بالابردن احتمال آفتاب سوختگی، هنگام بازی در پارک (با وسایل فلزی داغ) مانعی در برابر ساییدگی ایجاد نمی‌کنند. بهترین لباس برای کودکان در تابستان، بلوز و شلوار آستین بلند کمی گشادی است که رنگ روشنی داشته باشد. لباس رنگ روشن به همراه یک کلاه لبه دار باعث می‌شود کودک گرمای کمتری احساس کند. همچنین استفاده از لباس های پنبه ای که در آن‌ها هوا به خوبی جریان دارد، باعث خنک ماندن کودک می‌شود. برای تهیه بهترین لباس های ارگانیک و ضد حساسیت کودک، کافیست که به صفحه پوشاک در وب سایت الا مراجعه کنید.

لباس پوشیده

  1. استحمام: پس از بازی و عرق کردن، حتما کودکان را حمام کنید. توصیه می‌شود زمانی که در خاک زیاد بازی می کنند و به شدت عرق می‌کنند روزی دو بار حمام کنند. حتما در نظر داشته باشید که شامپویی که برای کودک خود انتخاب می‌کنید باید ملایم و عاری از هرگونه پارابن و سولفات باشد. از آنجایی که ممکن است دو بار استحمام در روز لازم باشد، از شوینده‌ای استفاده کنید که از مواد مغذی و مرطوب کننده مانند آلوئه ورا یا نارگیل تهیه شده باشد. این شوینده ها از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کنند.

استحمام

  1. از مرطوب کننده استفاده کنید: خنک و خشک نگه داشتن پوست در تابستان مهم است اما اغلب باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. بچه ها ممکن است بیشتر عرق کنند، اما به این معنا نیست که نباید از مرطوب کننده صرف نظر کنیم. بنابراین، به یاد داشته باشید که کودکان و نوزادان خود را حتی در اوج گرما مرطوب کنید. از مرطوب کننده هایی با موادی که پوست را آبرسانی می‌کنند مانند نارگیل و شی‌باتر که سبک و مناسب پوست حساس کودکان هستند استفاده کنید.

مرطوب کننده

  1. از پودر بچه استفاده کنید: در نهایت، برای کاهش احتمال مشکلات پوستی ناشی از تعریق، از یک پودر بچه مخصوصاً در چین‌های نوزادان و ناحیه پوشک آنها استفاده کنید. این پودر، مانع از عرق سوز شدن و یا پختگی پوست کودک می‌شود.

 

چگونه از پوست کودک خود در تابستان مراقبت کنیم؟

 

  • همیشه لباس نخی را برای کودکتان انتخاب کنید، زیرا انتخاب خنک و مناسبی برای کودک می‌باشد و امکان عرق سوز شدن کودکتان را کاهش می‌دهد.
  • نوزادتان را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید تا امکان آفتاب سوختگی به حداقل برسد.
  • برای نوزادان بزرگتر از شش ماه، یک ضد آفتاب بدون مواد شیمیایی انتخاب کنید.
  • پوست کودک را مرتبا مرطوب کنید.
  • در استحمام کودک حتما از آب خنک استفاده کنید. به همین منظور توصیه میکنیم که بلاگ مهمترین نکات حمام کردن نوزاد را مطالعه کنید.
  • ازسایبان کالسکه یا کلاه‌های آفتابی مناسب کودک خود استفاده کنید.
  • حتی المقدور ظهر هنگام یا در آفتاب شدید تابستان، با کودکتان برای پیاده روی یا خرید بیرون نروید زیرا علاوه بر آفتاب سوختگی، احتمال گرمازدگی نیز برای کودک دلبندتان وجود دارد.
  • به طور مکرر به نوزاد خود شیر، و به کودکان بزرگتر آب بدهید. تامین کردن مایعات بدن یکی از اساسی ترین کار ها برای جلوگیری از گرمازدگی است.

 

سخن پایانی

 

در این بلاگ سعی بر آن داشتیم تا شما والدین عزیز را با اهمیت مراقبت از پوست کودک در تابستان آشنا کنیم. لازم است که به یاد داشته باشید که رعایت بهداشت در تابستان حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا کودکان در طول زمان بازی خود عرق می‌کنند. از آنجایی که بازی نکردن جزء گزینه‌های روی میز نیست، با این نکات مراقبت از پوست برای کودکان، آنها را برای تابستانی بدون مشکلات پوستی آماده کنید. در انتها بهتر است تا بلاگ بهترین پارچه برای لباس نوزاد را هم مورد مطالعه قرار دهید.

 

مطلب های تصادفی