مطمئن ترین شیوه سفر به همراه نوزاد

بهترین شیوه برای سفر با نوزاد کدام است؟

بسیاری از افرادی که نوزاد تازه متولد شده ای دارند، به دلیل نگرانی ای که از بابت نوزاد خود دارند، تا مدت ها از سفر رفتن اجتناب می‌کنند. در صورتی که به تازگی نوزادی به جمع شما اضافه شده و از سفر رفتن به همراه او واهمه دارید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با نکاتی آشنا شوید که به شما اطمینان یک سفر راحت با نوزادتان را می‌دهد. 

 

وسایل مورد نیاز نوزاد در سفر

پس از تهیه بلیط و رزرو هتل، لازم است تا لوازمی را برای کودک خود بردارید. برای این که وسیله ای را از قلم نیندازید، لیستی از لوازم مورد نیاز نوزاد برای سفر در گوشی خود یا روی یک برگه تهیه کنید و بر اساس آن لیست اقدام به جمع کردن لوازم مورد نیاز نوزاد خود کنید. قبل از این که مهم ترین اجزای چک لیست را به شما معرفی کنیم، لازم است تا برای کودک خود ساک جدا از خودتان و مناسب انتخاب کنید. این ساک باید با دوام و با اندازه مناسب باشد. نکته دیگری که لازم است آن را رعایت کنید این است که برای دسترسی راحت به لوازم داخل ساک نوزاد به هنگام حرکت وسیله نقلیه، نباید ساک را از وسایل غیر ضروری به صورت بیش از اندازه پر کنید. 

 

پوشک: یکی از مهم ترین چیزهایی که نوزاد به آنها احتیاج پیدا می‌کند، پوشک است. البته می‌توانید در هر شهری که توقف کردید برای نوزاد خود پوشک تهیه کنید، ولی مقداری پوشک برای زمانی که در راه هستید و به فروشگاهی دسترسی ندارید ذخیره کنید. البته در صورتی که نوزاد شما حساسیت پوستی دارد و حتما باید از نوع یا برند خاصی از پوشک استفاده کند، حتما قبل از سفر مقدار مورد نیاز را تهیه کرده و همراه خود ببرید. لوازم مرتبط با پوشک از جمله دستمال مرطوب، کیسه پلاستیکی و تشک تعویض پوشک را از یاد نبرید.

 

لباس مناسب: لباس نوزاد زود به زود کثیف می‌شود، به همین دلیل لازم است تا برای سفر بیشتر از حالت عادی برای نوزاد خود لباس بردارید. ممکن است در شرایطی باشید که نتوانید لباس کثیف نوزاد خود را بشویید. برای سفر آب و هوای مقصد را نیز در نظر بگیرید و طبق فصل و آب و هوا برای نوزاد خود لباس بردارید.

 

اقلام ضروری دیگر: همانطور که می‌دانید، نوزاد نیز مانند افراد بالغ نیاز به تغذیه دارد. به همین جهت همراه داشتن شیشه شیر و شیر خشک در سفر ضروری است. دارو ها و مکمل های مورد نیاز نوزاد خود را فراموش نکنید. ممکن است کودک خود را حمام کنید، پس حوله و شامپو یا شوینده های دیگر مخصوص نوزاد خود را حتما همراه خود داشته باشید. برای آرامش و سرگرمی نوزاد اسباب بازی و یا هر وسیله دیگری که باعث آرامش نوزاد شما می‌شود را در لیست خود قرار دهید.

 

نکات مهم سفر نوزاد با هواپیما

در ابتدا لازم است بدانید که با کودک چند روزه نمی‌توانید سفر هوایی داشته باشید. در صورتی که کودک شما دو ماهگی را پشت سر گذاشته باشد، با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم می‌توانید با خیال راحت از ایمنی و سلامت نوزاد خود سفر هوایی داشته باشید.

 

-حتما قبل از سفر با پزشک متخصص اطفال مشورت کرده و در صورتی که او شرایط جسمی نوزاد را تایید کرد، برای سفر هوایی خود برنامه ریزی کنید.

 

-بلیط پرواز خود را در ساعت خلوت پرواز مثل زمان های ابتدای روز یا زمانی که کودک شما در خواب است، تهیه کنید.

 

-به هنگام پرواز به نوزاد خود لباس های راحت بپوشانید. در صورتی که لازم شد پوشک نوزاد یا لباس او را عوض کنید، کودک اذیت نشده و گریه نکند.

 

-در صورتی که می‌خواهید کودک خود را روی صندلی بنشانید، او را در صندلی کنار راهرو قرار ندهید. اگر حواستان پرت شود ممکن است از صندلی به پایین پرت شود یا به هنگام حرکت چرخ غذا، به آن برخورد کند و آسیب ببیند.

 

-پیش از سوار شدن به هواپیما حتما پوشک کودک خود را عوض کنید.

 

-قبل از پرواز، کودک خود را برای تغییرات فشار هوا آماده کنید. به نوزاد خود آب یا شیر بدهید تا اثر ناشی از تغییر فشار حاصل از تغییر ارتفاع، بر گوش های او کم شود.

 

سخن پایانی

در این بخش به صورت خلاصه، نکات مهم هنگام پرواز کردن با نوزاد را برایتان بیان می‌کنیم. در سفر با هر اتفاقی که روی داد، آرامش خود را حفظ کنید. اگر نوزاد شما گریه می‌کند، جای نگرانی و ترسی وجود ندارد. کلافه شدن کودک شما در محیطی که برای او نا آشنا است، کاملا طبیعی است. تنها لازم است به هر روشی او را آرام کنید. با رعایت نکاتی که پیش تر عرض کردیم، می‌توانید با خیال راحت به همراه نوزادتان سفر کرده و دیگر نیازی نیست به دلیل نوزادتان سفر رفتن خود را لغو کنید یا به تاخیر بیاندازید.

 

مطلب های تصادفی