پاک کردن لکه روغن و چربی از روی لباس نوزاد

چطور میتوانیم لکه های لباس نوزاد را پاک کنیم؟

پاک کردن لکه روغن و چربی از روی لباس، آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست!

لکه روغن و هرگونه چربی دیگر، از آن دسته لکه هایی هستند که پاک کردن آنها به راحتی پاک کردن باقی لکه ها نیست. اگر از باقی ماندن لکه روغن روی لباس خود می‌ترسید، با ما در ادامه همراه باشید تا با روش های ساده و با لوازم موجود در منزل خود به راحتی از شر لکه روغن راحت شوید.

 

برای از بین بردن لکه چربی از روی لباس، از یکی از راهکار های زیر را بهره ببرید؛

پودر بچه برای لکه بری از لباس مناسب است؟

در ابتدا با یک دستمال کاغذی تا حد امکان چربی یا روغن را از روی پارچه بردارید. در مرحله بعدی، لکه چربی را به صورت کامل با پودر بچه فراوان بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با قاشق یا هر چیز دیگری، ترکیب روغن و پودر بچه را به گونه ای از روی پارچه بردارید تا به بخش های دیگر لباس یا پارچه نشت نکند. در مرحله سوم با مایع ظرفشویی و مسواک، با حرکات دایره ای لکه چربی را تمیز کرده و در آخر، لباس را به تنهایی و طبق روال همیشه در لباسشویی بشویید.

پودر بچه برای لکه بری از لباس مناسب است؟

جنس لباس و موادی که لباس از آن تهیه شده است خود یکی از مهمترین پارامتر های لکه پذیری و پاک شوندگی لکه از روی لباس است. البسه ای که از الیاف غیرطبیعی تولید شده باشند را بسیار سخت تر به نسبت البسه دوخته شده با الیاف طبیعی و ارگانیک میتوانید لکه زدایی کنید. به همین دلیل توصیه میکنیم که برای تهیه انواع مختلف لباس ارگانیک نوزاد  به صفحه پوشاک در وبسایت الا مراجعه فرمایید. 

شوینده هایی نظیر صابون، شامپو و مایع ظرفشویی

تمام لکه را با شوینده بپوشانید و با استفاده از یک مسواک کهنه آن تکه از پارچه را بشویید و سپس آن را آبکشی کنید. برای لکه های قوی تر از صابون لباسشویی استفاده کنید. همچنین می‌توانید صابون را رنده کنید و بعد از نرم شدن در آب از آن استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که از شوینده مصرفی اطمینان حاصل کنید که رنگ لباس را نمی‌برد. 

 

چگونه سرکه لکه لباس نوزاد را پاک میکند؟

در ابتدا لازم است بدانید که سرکه یک پاک کننده طبیعی است. برای استفاده از این پاک کننده طبیعی، در مرحله اول یک واحد سرکه را با دو واحد آب ترکیب کنید و سپس طبق روشی که در مورد قبلی ذکر شد، لباس را با شوینده بشویید.

چگونه سرکه لکه لباس نوزاد را پاک میکند؟

جنس لباس یکی از مهمترین پارامتر ها برای تمیز کردن لکه های ایجاد شده روی آن است. به همین سبب پیشنهاد میکنیم که بلاگ " راهنمای کامل خرید لباس نوزاد " را به دقت مطالعه فرمایید تا بتوانید با اطلاعات به دست آمده از این نوشته، بهترین و مناسب ترین لباس را برای نوزاد عزیز خود تهیه کنید.

جوش شیرین را برای لکه بری استفاده کنیم؟

اگر لکه چربی روی لباس هنوز خشک نشده و تازه است، مقداری جوش شیرین و اگر قدیمی است به همراه جوش شیرین مقداری مایع ظرفشویی نیز روی آن بریزید و اجازه دهید این ترکیب 15 دقیقه روی لکه بماند. با مسواک لکه را چندین مرتبه تمیز کنید و پس از این که لکه چربی به صورت کامل از بین رفت، لباس را با شیوه مناسب بشویید. 

 

بهترین لکه بر لباس کدام است؟

اسپری لکه بر را می‌توانید از بازار تهیه کرده و برای از بین بردن لکه چربی از آن استفاده کنید. پس از این که لکه بر را روی لکه چربی اسپری کردید، با مسواک آن را بشویید و سپس لباس را در تشت بزرگی قرار داده و روی آن را با آب جوش بپوشانید. در نظر داشته باشید که با ریختن آب جوش روی لکه به صورت مستقیم و از ارتفاع بالا، به علت این که نیروی بیشتری به لکه وارد می‌شود زودتر از بین می‌رود. در انتها لباس را با شوینده مناسب بشویید و حتما در معرض هوا آن را خشک کنید.

بهترین لکه بر لباس کدام است؟

شستن لباس نوزاد یکی از مواردی است که حتما باید به آن توجه شود چرا که بسیاری از شوینده های شیمیایی ممکن است سبب بروز انواع مختلفی از آلرژی و حساسیت های پوستی شوند. برای جلوگیری از این موضوع اکیدا توصیه میکنیم که بلاگ " لباس نوزاد را با چی بشوریم که باعث حساسیت نشود " را بخوانید.

اسپری روان کننده یا WD-40

با استفاده از این اسپری یا روان کننده های دیگر می‌توانید لکه روغن و چربی را از روی لباس پاک کنید. در ابتدا برای اطمینان از این که این اسپری رنگ لباس را از بین نمی‌برد، آن را روی نقطه کوچکی از لباس تست کنید. روان کننده را روی لکه اسپری کرده و به آن 20 دقیقه استراحت دهید. لکه را با آب گرم شسته و سپس کل لباس را با پودر یا مایع لباسشویی بشویید.

 

یکی از عواملی که خود سبب لک شدن لباس نوزاد میشود، رفلاکس معده است. در این وضعیت به علت بازگشت غذا از معده به مجرای دهان امکان کثیف شدن لباس نوزاد وجود دارد بنابراین بهتر است برای آشنایی بیشتر با این پدیده و عوامل بازدارنده آن حتما بلاگ " علائم و درمان رفلاکس نوزاد " را مورد مطالعه قرار دهید.

سخن پایانی

ممکن است در ابتدا پاک کردن لکه چربی و روغن برایتان سخت و ترسناک به نظر برسند، اما با استفاده از روش هایی که در بالا ذکر کردیم، به صورت قطعی می‌توانید از شر لکه های روغن و چربی روی لباستان خلاص شوید.

 

مطلب های تصادفی